Un dia de playa / Een dag op het strand

Hoy nos fuimos a la playa! Era un dia muy muy bonito! 24 grados al final de octubre! Era increible, mucho calor, mucho sol, la playa.  Me fui mas tarde porque la noche anterior salimos hasta las cinco de la mañana. Por fin encontré algunas chicas muy simpaticas, evidamente no de Corcega, porque la gente de Corcega es muy cerrada y no le gustan los extranjeros. Por fin encontré amigas! Una de Malaga, Diana, otra de Canada, Julie, otra de Inglaterra (olvidé su nombre), un chico de marruecos, Karim, las dos americanas que ya conoci antes, Esther y Kate y finalmente mi compañera de trabajo de Polonia Natalia! Mucha gente y todo muy simpaticos. Me sorprende mucho, pero por primera vez me senti muy bien aqui!! Estoy super feliz con las chicas que encontré! Nos quedamos en la casa de las americanas, hablamos un poco, bebemos un poco, bailamos un poco. Después nos fuimos al ‘bar des sports’ para bailar en musica francesa toda la noche! Concluimos la noche en la discoteca que se llama la pacha, donde no habia nadie. Nos quedamos hasta las 5 de mañana!

Entonces, hoy, el dia siguiente, nos fuimos a la playa! Encontramos un amigo que llamamos Bruno. Tiene cuatro patas y el piel marron. Le gusta buscar las piedras que tiramos en el mar. Lo malo es que no tenia jefe : s Entonces les dimos un poco de agua y un poco de pan para que se sintiera mejor. Ahora vive en playa. El pobrecito. Jugamos un poco, bailamos en la playa un poco, tomamos el sol y ahora estoy aqui en la oficina para contarles mi dia bonita. Las fotos lo dicen todo!

-+———————————————–

Vandaag zijn we naar het strand gegaan. Het was echt een prachtige dag! 24 graden op het eind van oktobter!! Echt ongelooflijke, veel warmte, veel zon, veel strand. Ik ben wat later gegaan omdat ik gisteren nogal laat ben uitgeweest, tot vijf uur ’s ochtends beter gezegd! Ik heb namelijk eindelijk meisjes gevonden om mee weg te gaan; natuurlijk niet van hier, want de corsicanen hebben niet echt de open europese mentaliteit en hebben daarom nogal schrik van vreemdelingen als ik. 🙂 Maar dus ik heb vrienden gevonden! Een spaans meisje uit Malaga, Diana, een canadese, Julia, een britse, Ray, een marokkaanse jongen, Karim, twee amerikaanse meisjes die ik al eerder kende, Esther en Kate en dan natuurlijk mijn poolse kotgenote Natalia. Veel mensen en heel sympatieke mensen ook!! Ik ben voor het eerst echt blij, ik voel me denk ik voor het eerst echt goed hier, dat doet deugd. We zijn eerst in het huis van de amerikaanse meisjes gebleven, beetje gepraat, beetje gedronken, beetje gedanst. Daarna zijn we naar de ‘bar des sports’ geweest om heel de avond op franse muziek uit de bol te gaan. De avond werd afgesloten in een disco genaamd la Pacha, waar er geen kat te bespeuren was. Tot vijf uur in de morgen!!

Dus, vandaag, de dag erna, zijn we naar het strand geweest. We hebben daar een vriend gemaakt die we Bruno hebben genoemd. Hij heeft vier poten en een bruine pels. Hij gaat graag de stenen zoeken die we voor hem in de zee gooien. Het erge is dat hij geen baasje had, dus hebben we de arme jongen wat water en brood gegeven. Een beetje gespeeld, gedanst op het strand, gebruind, en nu ben ik hier weer terug op kantoor om jullie dat hele mooie verhaal uit de doeken te doen! De fotos zeggen alles!

Een Reactie op “Un dia de playa / Een dag op het strand

  1. Ik ben heel blij om te lezen dat alles goed gaat!
    De foto’s zijn echt prachtig…
    Geniet nog van de blauwe hemel daar en heb maar geen heimwee want hier is het koud en grijs!
    x

Plaats een reactie